Fitness oefeningen: Hiermee bouw je extreem snel spieren

Peter 8

fitness oefeningenJe kan nog zoveel fitness oefeningen uitvoeren als je wilt, maar als je dit niet op de juiste manier doet kun je het gewoon vergeten.

Ook al is je voedingspatroon nog zo gezond en geoptimaliseerd, neem je voldoende rust of train je jezelf het lazeres! Het ontwikkelen van spierweefsel kan dan echt een doorn in het oog worden.

In dit artikel ga ik je verschillende tips geven over fitness oefeningen. Wil je dus vanaf vandaag sneller spieren ontwikkelen thuis of in de sportschool lees dit artikel dan even serieus oke?

Voer fitness oefeningen altijd mooi, strak en op de juiste manier uit!

Een spier groeit pas als je deze van binnen goed beschadigd. Wanneer je tijdens de training je spieren dus niet goed hebt beschadigd ga je simpelweg GEEN resultaten opmerken.

Een spier beschadig je door een fitness oefening op de juiste manier uit te voeren.

Zodra jij fitness oefeningen niet mooi afmaakt, maak je simpelweg amper tot geen scheurtjes in je spierweefsel.

Zorg er dus voor dat je fitness oefeningen altijd goed uitvoert.

Een voorbeeld: Wanneer je gaat bankdrukken laat dan het gewicht zakken tot 3 cm boven je borst, druk de stang daarna weer langzaam omhoog. Probeer je armen niet helemaal te strekken aan het einde van de fitnessoefening.

Houd tijdens het bankdrukken altijd een kleine knik in je ellebogen. Aan het einde doe je weer precies hetzelfde.

Voorbeeld: je laat de stang rustig zakken tot boven je borst en daarna druk je deze weer omhoog, maar je strekt niet helemaal je armen.

Vaak zie ik in de sportschool dat mensen de stang op hun borst laten stuiteren of ze drukken de stang te snel omhoog, of ze strekken hun armen.

Nog een voorbeeld: Regelmatig zie ik als mensen zichzelf gaan optrekken ze dit als volgt doen:

rugoefeningfout

Ze laten zichzelf helemaal zakken en daarna trekken ze zichzelf tot ooghoogte stang omhoog. Als je de rug oefening zo uitvoert haal je nooit het maximale eruit!

Zo kun je de rug oefening beter uitvoeren:

rugoefeninggoed

Doet jij dit ook? Stop daar dan mee! Probeer eens wat ik je net heb vertelt. Je zal merken dat je tijdens het uitvoeren van de fitnessoefening het goed voelt in de spiergroep die je op dat moment aan het trainen bent.

Weet je eenmaal hoe je verschillende fitness oefeningen moet uitvoeren, dan kun je verder met het volgende onderdeel:

Heb je weleens een balletdanseres zien dansen? Zo mooi vloeiend en strak.

Zo moet je ook met het uitvoeren van fitness oefeningen omgaan! Elke oefening die je vanaf nu uitvoert, voer je rustig, mooi en strak uit.

Als je fitness oefeningen namelijk op de juiste manier, langzaam, mooi en strak uitvoert maak je veel meer scheurtjes in je spierweefsel, dan als je dit niet zou doen.

Onthoud:

Hoe meer scheurtjes jij maakt in je spierweefsel hoe hoger je vet verbranding en hoe sneller de spier gaat groeien.

Verander regelmatig van fitness oefeningen!

In het begin van je fitness trainingen zul je erg vaak spierpijn krijgen, dit komt omdat het allemaal nieuw is voor je spierweefsel.

Elke training word de spier sterker en elke volgende training word het dus ook weer moeilijker om de spier te beschadigen.

Het is verstandig om elke training andere fitness oefeningen uit te voeren. Doe je dit niet dan zul je de spier elke keer op de zelfde plekken beschadigen.

Op een gegeven moment is de spier zo sterk geworden dat het bijna niet meer beschadigd.

Zodra JIJ vanaf nu elke fitnesstraining andere fitness oefeningen neemt zul je elke keer de spiergroep verassen. Daarnaast ontwikkel je de spier ook op andere plekken, wat alleen maar beter is natuurlijk!

Kies een goed gewicht!

Zodra je jezelf hebt aangeleerd hoe je verschillende fitnessoefeningen op de juiste manier strak en mooi moet uitvoeren is het belangrijk dat je het juiste gewicht kiest.

Kies altijd een gewicht waarmee je 10 tot 12 herhalingen per set kunt uitvoeren.

Tijdens het uitvoeren van de oefening moet je het elke herhalingen van de set goed voelen. De laatste 3 herhalingen van een set moet je extra goed voelen.

Kun je een oefening makkelijk uitvoeren? Verhoog dan het gewicht.

Merk je na het uitvoeren van een paar setjes dat je de fitnessoefening niet meer mooi, strak en op de juiste manier kunt uitvoeren? Verminder dan het gewicht.

Ik train mijn biceps met 14 en soms 16 kilo per hand. Bankdrukken doe ik regelmatig met 15 of 20 kilo per kant! En elke training boek ik resultaat! Elke training…

Dit doe ik door trucjes toe te passen, een aantal zinnen verder vertel ik er meer over.

Vroeger was dit wel anders..

In plaats van oefeningen juist, mooi en strak uitvoeren met een normaal gewicht, pakte ik een veelte zwaar gewicht en ging ik ermee gooien.

Van een bicepsoefening maakte ik een compleet nieuwe oefening:

Nu voer ik de bicepsoefening met 1 dumbell op de volgende manier uit:

Uitvoering:

Pak een dumbell en ga op schouderbreedte staan. De hand waar je geen dumbell in hebt houd je achter je rug. Je rug houd je tevens hol. Dan laat je de dumbell zakken en daarna til je deze naar je schouder toe.

Kijk dus niet naar gewicht! Verhoog het alleen als je fitness oefeningen goed kan blijven uitvoeren, maar het niet voelt in de spier die je op dat moment traint.

Pas Trucjes Toe Tijdens Het Uitvoeren Van Fitness oefeningen!

Ik vertelde je dat ik vaak mijn biceps train met 14 of 16 kilo(per hand) en dat ik bankdruk met 15 of 20 kilo per kant. Voor mij is dit een perfect gewicht en vaak hoef ik ook niet hoger te gaan.

Tijdens het uitvoeren van fitness oefeningen pas ik namelijk trucjes toe, waardoor zwaarder gaan met gewichten niet nodig is.

Een aantal trucjes die ik toepas zijn: Het gewicht heel langzaam laten zakken en weer snel omhoog brengen(dit noemen ze negatief trainen) Het gewicht in de lucht of beneden vasthouden. Aan het einde van de oefening extra hard knijpen in de spier.

Biceps curl doe ik bijvoorbeeld op deze manier:

Ik pak 2 dumbells van 14 kilo en ga goed stevig staan. Daarna houd ik de dumbells voor mijn benen en zorg dat de dumbells mijn benen niet aanraken. Dan start ik met de bicepcurl, 1 voor 1 breng ik de dumbell langzaam naar mijn schouder.

Voor mijn schouder houd ik de dumbell even 5 seconden vast en knijp ik in mijn biceps, daarna doe ik precies hetzelfde met mijn andere hand.

De trucjes zijn dus: langzaam uitvoeren, dumbells niet tegen mijn benen houden(doe je dit wel dan haal je de spanning weg), bij mijn schouder de dumbell even paar seconden lang vasthouden en keihard in de bicep knijpen.

Trucjes kan je toepassen bij alle oefeningen. Als je een oefening te makkelijk kan uitvoeren, bedenk dan hoe je met trucjes de oefening zwaarder kan maken. Zorg er wel altijd voor dat je fitness oefeningen goed blijft uitvoeren!

Vermijd Fitnessapparaten!

Als je resultaat wilt blijven boeken dan is het erg verstandig dat je fitness apparaten vermijd en veel fitness oefeningen blijft uitvoeren met dumbells en barbells.

Fitnessapparaten werken namelijk voor een groot gedeelte mee, je hoeft amper iets te doen.

Wanneer je traint met dumbells of barbells, moet je echt alles zelf doen. Dit zorgt ervoor dat je veel meer scheurtjes in je spierweefsel maakt.

Er zijn natuurlijk ook een aantal fitnessapparaten die wel goed zijn, maar ik denk dat je 8 van de 10 fitnessapparaten in de sportschool wel kan laten staan.

Hoe kom je erachter of het wel een goed fitnessapparaat is?

Zodra je gebruik gaat maken van een fitnessapparaat en je voelt amper wat in je spierweefsel, ook al zet je het apparaat nog op een zwaar gewicht, dan heb je niks aan het apparaat.

Als je op een fitnessapparaat zit en je voelt de spier goed met weinig gewicht, dan is het een goed apparaat

Onthoud: Voer alle fitness oefeningen op de juiste manier, langzaam, strak en mooi uit. Verander elke training van oefeningen.

Kijk niet naar het gewicht en voer veel oefeningen uit met dumbells en barbells! Pas daarnaast regelmatig trucjes toe om je spier continu van binnen te laten scheuren.

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Ik heb een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

8 Comments »

  1. Robbie januari 7, 2015 at 3:34 pm - Reply

    ik heb van u 5daagse split schema.is het ook verstandig keer af wisselen van oefenning.bijv dumbell pull over inplaats van dumbell fly .gr robbie

    • Kevin P januari 7, 2015 at 3:40 pm - Reply

      Hoi robbie, het is niet alleen verstandig maar ook een aanrader. Zodra jij namelijk elke week dezelfde fitness oefeningen blijft uitvoeren dan prikkel je de spiergroep in dit geval de borst elke keer op dezelfde plekken. Verander je elke week van oefeningen dan kun je na je fitnesstraining tevreden naar huis gaan omdat je dus de spiergroep elke keer op andere plekken raakt. Voer in week 1 bijvoorbeeld benchpress, dumbell fly, dumbell press en cable rows uit en in week 2 pak je incline bench press, incline dumbell fly, incline dubell press enzovoort. Succes!

  2. enes februari 16, 2015 at 8:59 am - Reply

    Er verbrandt geen vet in mijn onderlichaam
    en blijft “dik” , terwijl mijn bovenlichaam niet breder wordt.

    Wat moet ik doen om mijn onderlichaam dunner te maken en wat moet ik doen om mijn bovenlichaam breder te maken.

    • Kevin P februari 16, 2015 at 3:47 pm - Reply

      Hoi enes, om je een duidelijk antwoord te geven moet ik even een paar dingen van je weten. Hoe ziet op dit moment je trainingsschema eruit en wat eet je dagelijks?

  3. Claid januari 7, 2016 at 11:32 am - Reply

    Vraagje, ik train thuis met een fitness machine daarnaast ook met wat dumbell.
    Ik zie dat mijn biceps meer naar binnen zit dan naar buiten als ik ga spannen. Hoe zou ik deze mooi rond meer naar buiten kunnen krijgen ?

    • Kevin P mei 6, 2016 at 12:21 pm - Reply

      Veel verschillende bicepsoefeningen doen. Oefeningen zoals bicep curls, barbell curls, scott curls, hammercurlss.

  4. Giorgio mei 16, 2016 at 8:57 pm - Reply

    ik wil graag mijn buik en lovehandles strakker hebben maar wil ook graag krachttraining doen en massa kweken. Wil geen bodybuilding lichaam gewoon atletisch gespierd.ben 1,99m 98kg en eet ongeveer nu 2800 tot 3000 kcal om droog te worden elke dag 30 min cardio ? Ik train nu zeker 8 maanden a 10 maanden serieus met gewichten 90kg bankdrukken
    raad je mij nog iets speciaals aan ?
    Want merk niet heel veel verschil ?

    • Kevin P juni 7, 2016 at 8:12 am - Reply

      Hoe ziet je voedingspatroon er precies uit?

Laat een bericht achter »