Hoeveel Eiwitshakes Moet Ik Op Een Dag Drinken?

Peter 4

eiwitshakesDe één neemt 1 shake op een dag en de ander 3 eiwitshakes. Wat is nou het juiste aantal om het maximale resultaat te behalen? Daar wil ik het graag met jou in dit artikel over hebben.

Daarnaast onthul ik je niet alleen hoeveel je er per dag moet nemen, maar ook wanneer.

Hoeveel Eiwitshakes Per Dag?

Zelf neem ik minimaal 1 en maximaal 2 eiwitshakes per dag. Ik ben een endomorph, wanneer ik dus teveel eiwitten neem per dag, word ik dikker.Hetzelfde geldt voor het nemen van koolhydraten.

Voor jou kan dat natuurlijk altijd anders zijn. Misschien ben je een ectomorph en verbrand je snel je eiwitten, dan is het belangrijk dat je meer eiwitten en meer koolhydraten per dag neemt.

Je komt er alleen achter als je het test!! Ik kan wel zeggen je moet 1, 2 of 3 shakes op een dag nemen, maar dit blijft altijd per mens verschillend. Elk lichaam werkt anders. De één heeft een snellere stofwisseling en de ander weer een trage stofwisseling. De 1 komt sneller spiermassa aan dan de ander, begrijp je?

Je kan dus wel op forums vragen hoeveel shakes je per dag moet nemen, maar dit zal dus per mens verschillend blijven. Boekt joopie veel resultaat door 3 shakes per dag te nemen, wil dat niet zeggen dat jij er ook resultaat mee gaat boeken. Misschien word je er net als ik ook wel dikker van.

Test dus altijd voor jezelf hoeveel eiwitshakes per dag het beste resultaat geeft. Dit is met alles zo! Bij alles wat je gaat proberen moet je het testen, testen en testen. Een fitnessschema moet getest worden, de uitvoering van fitnessoefeningen, het volgen van een voedingsschema.

Alles moet je testen!!

Start dus deze week naast het volgen van een gezond voedingsschema met het nemen van één eiwitshake, neem foto’s van je lichaam, houd je gewicht en vet percentage in de gaten en start de week erna met 2 eiwitshakes en kijk goed wat er met je lichaam gebeurt.

Word je dikker, dan is het verstandig om bij 1 shake te blijven, merk je met 2 eiwitshakes meer resultaat, dan is 2 eiwitshakes per dag goed voor jouw lichaam.

Beste Tijden Voor Het Nemen Van Een Eiwitshake

Naar mijn mening zijn dit de tijden waarop je het beste een eiwitshake kunt nemen: In de ochtend, voor je training, na je training en voordat je gaat slapen.

Ook dit dien je weer te testen om erachter te komen!

Focus Niet Alleen Op Het Nemen Van Shakes!!

Zelf ben ik geen voorstander van heel de dag door eiwitshakes drinken. Ten eerste omdat ik er dus dikker van word en ten tweede omdat je beter je eiwitten uit gezonde voeding kunt halen.

De eiwitten uit een shake zijn namelijk van veel mindere kwaliteit dan de eiwitten die je uit gezonde voeding kunt halen.

Het is dus verstandig om een gezond voedingspatroon te volgen met genoeg eiwitrijkvoedsel en een shake erbij, dan een gezond voedingspatroon te volgen met minder eiwitrijkvoedsel en het nemen van meer eiwitshakes.

Word Een Gespierde God Binnen 8 Weken

Ik heb een revolutionaire methode ontwikkeld die zorgt voor:

  • Explosieve spiergroei
  • Het drastisch verlagen van je vetpercentage
  • Zeer snel resultaat

Klik op de link hieronder krijg het lichaam dat je altijd al had willen hebben:

4 Comments »

  1. Mark augustus 15, 2014 at 6:24 am - Reply

    Bedankt voor dit stuk.

    Wat ik vaak hoor en zie van mensen die beginnen met krachttraining is dat ze direct shakes nemen omdat ze anderen dit zien doen, maar eigenlijk geen besef hebben waarom.

    Shakes/supplementen dienen als aanvulling op je voedingsschema als je bijvoorbeeld niet voldoende eiwitten binnenkrijgt dmv je voeding.

    Naar mijn mening is DE belangrijkste shake die direct na je training.

    Een combinatie van eiwitten + snelle suikers. De rest kun je uit je voeding halen.

    Als je wat verder bent kun je eens gaan denken aan andere supplementen zoals bijvoorbeeld Creatine.

  2. Frank december 2, 2014 at 3:10 am - Reply

    Goed artikel. Nuttige tips ook. Voor mijzelf als ectomorph zijnde, had ik goede gains met 4 shakes per dag. Maatje van mij kon er maximaal twee drinken. Al oude wijsheid dat ieder mens verschilt gaat hier echt op.

  3. Giovanni Berlouis. april 6, 2016 at 9:59 pm - Reply

    Hey hallo ! 🙂

    Ik vroeg me af of deze site nog steeds up To date is en zo ja zou je dan voor mij ook een schema in elkaar Willem zetten ik train vijf a vier dagen in de week !.

    Gaat mij om het kweken van spieren en me buik iets dunner en me borst spieren ! (Was 120 kilo toen ik 16 was ). Onder tussen netjes onder de 80 of er net ietsje boven. Heb een brede rug door watersport.

    Hoop dat je mij kan helpen :).

    • Kevin P mei 6, 2016 at 12:18 pm - Reply

      Hi, deze site is nogsteeds up to date. Je moet zelf je schema’s leren maken. Rechtsbovenin kun je een voorbeeld schema downloaden.

Laat een bericht achter »